پایان نامه ترمینال
| دسته بندی | معماری |
| بازدید ها | 56 |
| فرمت فایل | rar |
| حجم فایل | 26444 کیلو بایت |
| تعداد صفحات فایل | 8 |
فهرست
|
عنوان |
صفحه |
|
فصل اول: مبانی نظری طرح |
|
|
اهمیت سفر (سفر از دیدگاه دینی و بزرگان ) |
1 |
|
انواع سفر |
2 |
|
سفر اجباری، سفر اختیاری و نیمه اختیاری |
2 |
|
مسافر |
2 |
|
محلی برای شروع سفر |
3 |
|
سفر در گذشته |
4 |
|
تعریف کاروانسرا |
5 |
|
ویژگی های کاروانسراهای ایران |
6 |
|
نمونه هایی از کاروانسراهای ایران |
7 |
|
سفر در امروز |
9 |
|
تعریف پایانه |
9 |
|
انواع پایانه |
10 |
|
پایانه بار بری |
12 |
|
پایانه مسافر بری |
13 |
|
ارتباط پایانه با عوامل بیرونی |
13 |
|
ترافیک و ارتباط آن با پایانه |
16 |
|
فرم عملکرد |
16 |
|
عناصر عملکردی |
17 |
|
ظرفیت و اندازه پایانه ها |
18 |
|
تعاونیها و مسافرین |
20 |
|
مدیریت مرکزی ترمینال |
20 |
|
خدمات رفاهی |
21 |
|
تأسیسات و خدمات جانبی |
21 |
|
انتظامات |
21 |
|
مشکلات و مسائل |
22 |
|
اصول برنامه ریزی پایانه مسافربری |
22 |
|
وظایف پایانه |
24 |
|
ارائه خدمات ضروری به مسافرین (خروجی و ورودی) |
25 |
|
1)سیستم عملکرد پایانه |
25 |
|
1-1) روش طراحی پایانه |
25 |
|
سیستم های کلاسیک ترمینال |
26 |
|
1-سیستم خطی |
26 |
|
2.سیستم انگشتی |
27 |
|
3. ترمینال های تفکیک شده |
28 |
|
4. ترمینال های ماهواره ای |
29 |
|
نتیجه گیری از طرح های کلاسیک |
30 |
|
ترکیب عملکردهای اصلی |
30 |
|
1-بخش مسافر گیری |
31 |
|
2- بخش تخلیه مسافر |
31 |
|
1- ترکیب خطی |
32 |
|
2- ترکیب شاخه ای |
33 |
|
3 - ترکیب مدور |
33 |
|
4- نوع ترکیبی |
33 |
|
عوامل موثر در سیستم عملکرد پایانه |
39 |
|
1-مسافر |
39 |
|
2-بار |
40 |
|
3-اتوبوس |
40 |
|
ارتباط عناصر متحرک و انواع حرکت |
41 |
|
خدمات |
44 |
|
اداره و کنترل |
45 |
|
نمونه های خارجی |
46 |
|
مرکز اتوبوس رانی شهر نیویورک (عملکرد مجموعه) |
52 |
|
پایانه اتوبوس بین شهری نیویورک |
53 |
|
دروازه خوش نمای نروی nevis gilded gateeway |
54 |
|
توضیح عملکردهای فضاها |
55 |
|
نمونه های داخلی |
57 |
|
الف) موقعیت |
57 |
|
ب)امکانات و نحوه دسترسی و ارتباطات داخلی |
57 |
|
ترمینال تبریز |
67 |
|
ترمینال کاوه اصفهان |
74 |
|
مشخصات ویژه ترمینال مسافربری کاوه |
77 |
|
تصاویری از ترمینال کاوه اصفهان |
80 |
|
فصل دوم: شناخت بستر پروژه |
|
|
موقعیت خوزستان |
82 |
|
موقعیت شهرستان |
83 |
|
ساختار کالبدی شهر اهواز |
84 |
|
گسترش شهر اهواز |
84 |
|
شبکه کاربری دسترسی به اراضی(( بافت شناسی)) |
85 |
|
ویژگیهای معماری بومی |
88 |
|
مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهر اهواز |
88 |
|
مطالعات جغرافیایی |
91 |
|
زمینشناسی |
91 |
|
مطالعات جمعیتی |
92 |
|
مطالعات آماری |
95 |
|
میزان مسافر |
99 |
|
تعداد تعاونی ها |
99 |
|
ساعت کار روزانه پایانه |
102 |
|
درصد مسافر روزانه در ساعات مختلف روز |
103 |
|
افق طراحی این پروژه |
103 |
|
تصاویری از پایانه فعلی شهرستان اهواز |
105 |
|
مطالعات اقلیمی |
106 |
|
تابش آفتاب |
106 |
|
دما |
108 |
|
رطوبت نسبی |
109 |
|
باد |
110 |
|
بادهای غالب |
111 |
|
بارندگی |
111 |
|
بارشهای جوی |
111 |
|
درجـه حـرارت |
112 |
|
روزهای یخبندان |
113 |
|
شبکههای حمل و نقل در کشور |
114 |
|
فصل سوم: تحلیل سایت مورد نظر برای طراحی |
|
|
مکان مناسب برای احداث ترمینال |
115 |
|
زمینههای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی طرح پایانهها |
117 |
|
ارتباط پایانه با خارج شهر |
119 |
|
موقعیت کلی سایت در شهر اهواز |
119 |
|
همجواریهای سایت و بررسی علل اقلیمی |
120 |
|
همجواریهای سایت |
122 |
|
بررسی سایت به لحاظ دید ،آلودگی و غیره |
124 |
|
اصول شکل گیری طرح ارائه شده |
126 |
|
توجهات اقلیمی |
126 |
|
فصل چهارم: استانداردها و سرانه فضاها |
|
|
جاده ها و ابعاد و استانداردهای وسیله های عبوری |
128 |
|
محدوده دسترس آزاد راهها |
128 |
|
بزرگراههای شریانی |
128 |
|
جاده های اختصاصی |
128 |
|
جمع کننده ها (کلکتورها) |
131 |
|
چیدمان اتوبوس ها نسبت به راه عبوری |
133 |
|
سکوی موازی |
133 |
|
سکو با زاویه قائمه |
134 |
|
سکوی دندانه ای شعاعی |
134 |
|
بررسی حرکت اتوبوس نسبت به سکوهای تخلیه یا مسافرگیری |
136 |
|
ابعاد خودروی طرح |
141 |
|
هندسه اتوبوس |
141 |
|
شیبهای جاده |
143 |
|
انواع پایانه ها |
145 |
|
سکوی موازی |
145 |
|
سکو با زاویه قائمه |
146 |
|
سکوی دندانه ای شعاعی |
146 |
|
بررسی حرکت اتوبوس نسبت به سکوهای تخلیه یا مسافرگیری |
148 |
|
فضاهای مورد نیاز ترمینال |
148 |
|
در تعیین ابعاد سالن فروش بلیط نیاز به تهیه اطلاعات زیر می باشد |
148 |
|
باجه های اطلاعات و فروش بلیط |
149 |
|
فضاهای انتظار |
149 |
|
مدیریت و کارکنان |
150 |
|
بخش های تجاری |
150 |
|
راه های دسترسی |
150 |
|
ورودی |
151 |
|
فضای عبور و مرور خارجی |
152 |
|
فضای عبور و مرور داخلی |
153 |
|
امکان دستیابی به خدمات برای افراد ناتوان |
154 |
|
اقامتگاه رانندگان |
155 |
|
علائم اطلاع رسانی |
155 |
|
تأمین حفاظت و ایمنی عمومی |
156 |
|
تسهیلات برای مسافران |
157 |
|
تسهیلات پارکینگ |
158 |
|
تسهیلات لازم برای ترافیک خیابانی |
158 |
|
فضا یابی |
161 |
|
ترکیب عرضی یک واحدی |
162 |
|
ترکیب طولی یک واحدی |
162 |
|
ترکیب شماره 1 |
163 |
|
ترکیب شماره 2 |
164 |
|
ترکیب عرضی دو واحدی |
164 |
|
مشخصات |
165 |
|
ترکیب طولی دو |
165 |
|
بخش اداری |
166 |
|
عملکرد های اصلی پایانه |
167 |
|
سالن عزیمت مسافر (مسافر گیری) |
167 |
|
سالن رسید مسافر (تخلیه مسافر) |
168 |
|
باشگاه رانندگان |
169 |
|
گروه اول |
169 |
|
گروه دوم |
169 |
|
گروه سوم |
171 |
|
تعیین ظرفیت پایانه |
173 |
|
کنترل و مقایسه |
173 |
|
پایانه های تهران و جابجایی 5/41 میلیون مسافر |
173 |
|
محاسبات زیربنا |
174 |
|
مجموعه خروجی |
174 |
|
تعداد سکوهای مسافر گیری |
174 |
|
سالن مسافر گیری (بخش عزیمت مسافر) |
174 |
|
مجموعه ورودی |
175 |
|
سالن تخلیه مسافر ( بخش رسید مسافر ) |
175 |
|
خدمات اتوبوس |
176 |
|
فصل پنجم : معرفی سیستم سازه و تأسیسات |
|
|
سازه |
181 |
|
کابل ها |
182 |
|
سقف کابلی |
183 |
|
خرپاها |
185 |
|
رفتار غشائی |
186 |
|
انحنا های اصلی و تنشهای اصلی غشایی |
186 |
|
چادرها و بالن ها |
186 |
|
طرح تأسیسات ساختمان ترمینال |
188 |
|
سیستمهای تهویه |
188 |
|
تهویة مطبوع ساختمان |
189 |
|
مزایای تهویه مطبوع |
189 |
|
انتخاب سیستم تأسیسات مناسب |
190 |
|
فصل ششم: سیر تکوین ایده |
|
|
علت تحقیق و طراحی |
192 |
|
روش تحقیق و طراحی |
192 |
|
توضیح طرح |
195 |
|
منابع و منأخذ |
205 |